Tidsbegrænset lejemål i privat bolig!
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Tidsbegrænset lejemål i privat bolig!
Boliger.dk - Tidsbegrænset lejemål i privat bolig!
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Tidsbegrænset lejemål i privat bolig!

20/3 '14 23:12
Kim
Jeg har på vegne af min 85 årige mor som er kommet på plejehjem,
udlejet hendes hus fra 1973, da huset ikke har kunne sælges!

Lejeperioden er lavet tidsbegrænset 24 mdr., uden mulighed for forlængelse.

Samtidig er der i paragraf 11 givet begrundelse: Ejendommen er sat tilsalg!

Kan jeg havde sikkerhed for, at lejer skal flytte efter de 2 år?

Hvis lejeren ønsker, at fortsætte med at bebo huset,
kan jeg så lave en ny kontrakt med samme indhold f.eks 2år,
og havde sikkerhed for at lejeren flytter efter den ny 2 årig periode?

Mvh Kim
20/5 '14 12:18
Morten
Hej Kim

Jeg vil på det varmeste anbefale ikke at gøre det. Så skal du i hvert fald kontakte en advokat for at være 100% på udfærdigelsen af kontrakten.

Det er ikke alene nok begrundelse "at man vil sælge på et mere begunstiget tidspunkt". Så du kan sagtens risikere at lejer vil kunne få et huslejenævn til at diktere ubegrænset lejeperiode. Hvilket betyder at du vil kunne blive nød til at sælge huset som lejeejendom, med det værditab det medfører. Sagt på en anden måde DON'T DO IT!!! Et huslejenævn har lov til at omstøde tidsbegrænsningen, hvis de finder lejer har mere behov for en bolig end udlejer, og da der ikke umiddelbart står nogen og venter på boligen efter tidsbegrænsningen. Ville der ikke rigtig være noget til at forhindre sådan en bestemmelse.

Det er et farligt område du har kastet dig ud i. Og jeg vil varmt anbefale dig at få alt den juridiske bistand du kan, for ikke at træde det mindste forkert. Prøv evt. at kontakt SAPU.dk for at få hjælp. Det kan være rigtig godt givet ud at give 3-4.000,- for en korrekt kontrakt, frem for et tab på et par mio. Specilet fordi der er en meget stor risiko for at lejer også vil kunne få sat lejen ned med 12 måneders tilbagevirkende kraft. Det er meget sjælendt at man kan få dækket sine udgifter til sådan en bolig via leje, med mindre at den er betalt helt ud.

Men held og lykke med det.

Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet LONE?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom