Er det mig!?! Eller Dem der er galt i byen!?!
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Boligforeninger > Er det mig!?! Eller Dem der er galt i byen!?!
Boliger.dk - Er det mig!?! Eller Dem der er galt i byen!?!
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Er det mig!?! Eller Dem der er galt i byen!?!

22/5 '14 13:23
Tobias
Hej.
Jeg flyttede ind i et lejemål her for lidt over fire år tilbage. Ved indflytningen bemærkede jeg at gulvene ikke skulle slibes selvom at den tidligere lejer havde boet der i 18år. Gulvene var selvfølgelig mærket af 18 år men ingen dybe ridser. Den tidligere lejer havde haft mange små tæpper rundt omkring. Så der var meget tydlige farveforkelligeheder efter sollys. Jeg klagede over det og fik at vide at det gjore de ikke. Hvor jeg så adspugte om jeg så sjovt nok ville hæfte for nyt gulv når jeg flyttede. Hviket jeg fik den gang lovning på ikke ville ske. Ydermere var der mangel på rengøring over alt og nekontin skjollet vinduer, kontakter og skabe mm. Maling stink på gulve, skabe samt døre.. Fejl pletning med højere glans maling rundtomkring i lejligheden. Hvilket jeg selvfølgelig nedskrev på 2 stykker a4 og kopierede og vedlagde den oblikatoriske 14dages mangelliste. Mit indskud var 14,400 + en husleje.
Nu kom så dagen hvor jeg skulle flytte. Og da jeg selv er uddlært maler. Malede jeg selv lejemålet og rengjorde lejligheden til punkt og prikke. Jeg tænkte at jeg nok hellere måtte gøre mig ekstra umage for at få mit indskud tilbage. Så jeg sørgede for at (ALT) var nymalet selvom hverken vinduer og radiator mm ikke var da jeg flyttede ind. Så da synet skulle stå havde de heller ikke noget at sætte en finger på og blev godkendt. Både malerarbejdet og rengøringen blev godkendt. (Intet) havde de at sætte en finger på. Andet end gulvet som jeg jo ikke mente at jeg skulle stå for alene. Når det ikke var nyslebet efter 18år da jeg flyttede ind. Så jeg tænkte okay. Jeg skal jo nok give noget til det.og forventede da at få noget tilbage nu når alt andet var godtkendt. Men jeg har istedet modtaget en opkrævning på 4700 og er mere end rystet for at sige det mildt. Jeg fik at vide at jeg ydermere havde optjænt 48% ved at ha boet der i de 4år. Men sidder skuffet tilbage og ved ikke lige hva jeg kan gøre. om jeg bør gøre noget. Det føles bare ikke helt fair og rigtigt i mine øjn.!?
25/5 '14 10:18
Tobias
Jeg har så efterfølgende fundet ud af at jeg åbenbart skrevet under på at de måtte fortage ekstra rengøring og 1 gang grund + 1 gang lak. Men jeg troede at jeg blot skrev under på aflevering og mangel på ét parkerings kort og en ovn plade som jeg ville aflevere på kontoret. Jeg så' slet ikke hendes afkrydsning afat jeg således accepterede at gulvbehandlingen således ville blive på min regning. Ka jeg gøre noget??
29/5 '14 16:32
Morten
Hej Tobias

Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg at 4700,- lyder meget meget rimeligt tab/slidtage over en 4 årsperiode, også selv om du har malet. Men for de fleste, syger går det meste depositum på maling mm. Så nu hvor du har gjort den del selv. Så synes jeg det lyder meget fair. Og da du har skrevet under på det, kan det gøre det en del svære. Så det er jo også et spørgsmål om hvor meget du gider at kæmpe for de penge. Eller man kunne sige at du nok ville kunne tjene de 4700,- en hel del hurtigere ind ved at arbejde dem ind :O) Når du nu skriver at du har optjent 4700,- lyder det til at være en lejeforening, frem for en en privat udlejer. Så der er god chance for at de har retten på sin side.

Men med det sagt, er det da en mulighed at vende den med LLO(hvor du selvfølglig lige skal betale for at melde dig ind, hvis du ikke allerede medlem)

Men min personlige holdning er nok at det ikke vil blive de dummeste 4700,- du har eller vil få brugt i dit liv :O) Og bøvlet med det, og alle de frustrerende tanker der vil vandre rundt i hovedet på dig i lange perioder, vil ikke opveje de penge du muligvis ville kunne få ud af det :)

Jeg håber du kunne bruge mit svar til noget :)
2/6 '14 6:39
Tobias
Hej Morten. Tak for svaret. Men tror du har glemt at læse at de jo foruden de 4700 som de opkræver af mig jo også har taget (Hele) mit indskud oveni på 14.400kr Selvom jeg selv har istandsat lejemålet. Som velopmærket blev godkendt sammen med rengøringen.


Tobias
2/6 '14 6:46
Tobias
Det var tre værelses lejlighed. Så de gulve er ihvert
fald blevet betalt. Det ville svare til hvis man lejede en brugt bil. Og havde betalt depositum ifald. Og du aflevere bilen igen i samme stand efter lån. Men nu kræver udlejer at de beholder depositumet da de forlanger nybil til den næste der ska låne.! Det lyder ik rigtigt vel.
Ihvertfald ik i mine øre. Og man kan sige nuvel at jeg højst sandsynligt ikke vil få meget retur. Men princippet i det.
2/6 '14 17:42
Morten
Hej Tobias

Ja, det beklager jeg. Men synes ikke at der står nogen steder at de ogå tog dit depositum, jeg læste det bare som om at du fik en opkrævning på de 4700,- ;O) Det er faktisk ikke helt så unormalt at man får en regning på slutopgørelsen, for så der efter at få sit depositum tilbage. Men jeg går ud fra at du har hørt dem om du så får dit depositum tilbage efterfølgende. Men det kunne godt lyde som om at der er et eller andet der ikke er som det skal være. Nu er mine priser nok ikke helt opdaterede men jeg synes at have hørt det koster 3-500,-/kvm at få slebet gulv.

Der er jo flere ting i det. Det første er jo et spørgsmål om du overhovedet skal betale for at få lavet det, hvis det ikke er i dårligere stand end da du flyttede ind. Udlejer står rimelig stærkt hvis du har skrevet under på at det er i orden at der skal slibes i den ene eller anden forstand. Så skal du gerne have taget billeder ved indflytningen, der viser at det ikke var det til at starte med(altså en gennemgang af hele lejligheden før du flyttede ind) Hvis du ikke har det, kan det blive en tung dans. Da der jo så ellers ligger en skriftlig aftale.

Det andet er så om regningen er for stor. Og der ville jeg helt sikkert efterspørge en opgørelse af deres de udgiftsposter de har brugt. Det er faktisk ikke nødvendigt for udlejer at udbedre tingene som lejer skal betale for, men prisen skal dog være efter hvad det ville koste at få professionelle til at lave arbejdet.

Hvad er det for en type lejebolig?

Mvh.
Morten
2/6 '14 18:16
Morten
Men måske det var en ide at tage den ind forbi Københavns Retshjælp. Hvis du ikke tjener for meget, vil de kunne hjælpe dig, og det er endda gratis. Ellers kan du tage den forbi LLO. Det kunne godt være at der er noget i din sag. Men det er jo svært at sige når man ikke kender alle detaljerne. Det er der i sagen ligger :)
3/6 '14 22:00
Tobias
Hej Morten.
Tak endnu engang for tilbage meldingen. Og ved du hvad du har fuldstændig ret. Jeg burte at have skrevet at de foruden at opkræve mig 4700kr beholdte mit indskud på 14,400kr til afslibning af gulve i min den gang treværelses lejemål. I en andelsboligforening. Jeg har desværre ingen billeder af gulvene. . Hverken ved indflytningen. Og heller ved fraflytningen. Jeg har dog kopier af de to A4 som jeg vedlagde mangellisten. Hvor i der fremgår at gulvene er misfarvede.
Ifølge fraflyttelses raporten fremgår det at jeg åbenbart ville stå for 1gang grund+ 1gang lak! Men hvor de har bonget mig for 3 gange lak. Og ydermere ville opkræve mig for 1 ekstra rengøring efter håndværker. Men hvor de har krævet mig for 2 ekstra rengøringer. Nej jeg mener heller ikke at man kan kræve nysleben gulve ved min fraflytning. Når de ikke var nyslebet selv efter 18 år fra forige lejer. Ja men synspersonen viste at jeg ikke ville stå for slibningen. Men jeg så ikke de tre små krydser som hun belejligt havde sat på bagsiden af flytteraporten. Jeg troede jeg blot underskrev for mangel af PKort samt en ovenplade. Som jo fremgik på forsiden. Så jeg dumpede lige i. Og blev vældig overrasket da de efterfølgende henviste til til de afkrydsninger. Mvh Tobias
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet VIGGO?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom