Gode råd til udlejning af din bolig?
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Gode råd til udlejning af din bolig?
Boliger.dk - Gode råd til udlejning af din bolig?
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Gode råd til udlejning af din bolig?

8/10 '14 12:07
Morten
Hej

Jeg har selv tidligere stået i en situation hvor jeg har haft stor brug for hjælp til at få afklaret nogle spørgsmål i forbindelse med at fremleje min bolig. Men det er en jungle og reglerne er komplicerede. Og ofte er det meget svært at finde hoved og hale i reglerne, lige som at det er svært specielt som udlejer at få svar på de spørgsmål man kan have.

Og der er MANGE faldgrupper, som kan gøre det til en usandsynlig dyr fornøjelse at udleje sin bolig. Lige som det kan have uanede og uoverskuelige økonomiske konsekvenser for din økonomi. Rigtig mange tvangsauktioner kører også på udlejere der ikke har kunne komme af med sin lejer, som man har fået påtvunget "ægteskab" med, til en leje der ikke kommer nær de udgifter man selv har. Det kan i sidste ende, ende ud med et tvangssalg, hvor køberen giver en pris svarende til hvad en udlejningsejendom er værd som investor, hvilket ofte kan være ned til halvdelen af hvad du oprindeligt gav for den... Så mit bedste råd er at tænke dig rigtig godt om, før du begynder at leje din bolig ud.

Jeg er ikke advokat, men jeg har dog brugt usandsynligt lang tid på dette område, da jeg selv har været møllen igennem(dog ikke med tvangssalg, men jeg har deltaget på en hel del tvangsauktioner) Jeg har selv været nød til at læse både lejelovgivningen og boligreguleringslovgivningen igennem af flere omgange, for at komme i dybden med mine udfordringer. Så jeg kan give en del gode råd med på vejen. Hvilket er grunden til at jeg nu opretter denne tråd, da det virker som om at der er en del der ude som leder efter hjælp her og nu.Min tid er begrænset. men jeg vil gerne prøve at svare så hurtigt som muligt, så du kan komme videre med dit problem.

Men mit bedste råd til at starte med, er "lad nu være med at leje ud, før du har undersøgt dine omstændigheder grundigt!" Husk at dette er et af de få områder i dansk lovgivning hvor en aftale ikke bare er en aftale, også selv om alle parter har skrevet under på aftalen.

Så se Jer for, før I udlejer :) Vid hvad I går ind til før I gør det, så I ved hvad I går ind i, og hvad konsekvenserne kan være. Rigtig mange udlejninger går ganske fint. Men det er et skrøbeligt område for de fleste udlejere og lejere.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet LONE?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom