§3 Betaling af leje m.v.
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > §3 Betaling af leje m.v.
Boliger.dk - §3 Betaling af leje m.v.
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

§3 Betaling af leje m.v.

18/12 '14 2:58
Donna
Der står i min kontrakt at i lejen indgår skatter og afgifter og nu har jeg fået et varme/el regnskab hvor jeg ud over mine a conto beløb skal betale energiafgift,CO2, NOx til olievarme og CO2-afgift,naturgasafgift, NOx,energisparebidrag til naturgas ,,,, skal jeg betale dette?
ang. el har jeg fået en regning hvor jeg skal betale energiafgift staten, grøn energiafgift staten, energisparebidrag staten o.s.v,,, skal jeg betale dette?

Har også fået en regning på rens af fyr og i min kontrakt står der at udlejer levere varme. Mener måske at det indgår i hans vedligeholdelse af hans ejendom?

Håber nogen kan hjælpe med et svar

Tak!!!
18/12 '14 18:27
Morten
Hej Donna

Nu er det jo ikke til at sige hvad der står i din kontrakt og hvor det er du lejer henne. Altså om du er så heldig at være kommet ind i et alment nyttigt boligselskab, eller om det er privat leje. Ikke at det gør den store forskel, andet end at du nok godt kan regne med at de forstnævnte har fuldt ud styr på hvad de gør, fordi det er det de altid har gjort.

"lejen indgår skatter og afgifter" Der henvises til skatter som ejendomsgrundskat og ejendomsværdiskat.... det har ikke noget med din varme- eller elregning at gøre.

Men ja, det er dyrt at bo i Danmark, her er der rigtig mange skatter og afgifter til at få hjulene til at køre rundt. Det du har fået er en udspecificeret varme-/elregnskab og der SKAL der stå hvad de forskellige beløb dækker over. Så ja, det skal du desværre betale :) Det er dit eget el/varmeforbrug. Med mindre der står i din lejekontrakt at det er inkl. varme/el/vand osv., hvilket dog oftest gælder når man bor på hotel :)

Igen, mener jeg godt at udlejer kan sende dig den andel/anpart af regningen der omhandler vedligehold/rensning. Men det skal man nok læse din kontrakt for at vide hvad der gælder i dit tilfælde. Fordi der står at han leverer varmen, betyder det jo ikke at han skal betale for den :) Men hvis det f.eks. er en lejlighed, så skal regningen jo fordeles ud på alle lejligheder(altså dem der får varme fra Jeres fyr) hvilket oftest plejer at blive gjort retfærdigt. Men det er jo dyrt sådan noget pjat, men gøres heldigvis ikke så ofte, men der for kan det jo got virke som mange penge på en regning, hvis man ikke har så meget at kaste omkring sig med :) Det tror jeg vi alle kender.

Men altså jeg synes ikke at det virker vildt mystisk og underligt det der sker. Det eneste der MÅSKE kunne være noget i, skulle være det med dit fyr. Men der er rigtig mange gode grunde til at det er helt i orden :)

Pøj pøj med det.

Morten
18/12 '14 18:47
Donna
Jeg boede til leje i privat ejendom, hvor udlejer bor på 1. sal og jeg i stuen. Udlejer har bestemt ik styr på regler ;-) flere ting i min fraflytning var ik korrekt, men pyt nu med det, for har sendt min sag til Huslejenævnet

Har så lige opdaget at hvis jeg ik har nogen forbrugsmåler i min lejlighed, er forbrugsregnskab ugyldig. + har betalt ex for renovation, som han hellere ik må
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet TORSTEN?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom