Opsigelsesvarsel ved misligehold eller ingen betaling
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Opsigelsesvarsel ved misligehold eller ingen betaling
Boliger.dk - Opsigelsesvarsel ved misligehold eller ingen betaling
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Opsigelsesvarsel ved misligehold eller ingen betaling

13/8 '15 22:17
Elsebeth
Hvis jeg ejer et hus og vil udleje det til et ungt par, hvor jeg er bange for at de ikke kan betale huslejen eller diverse afgifter til varme, el og internet/tv pakke. Kan jeg i §11 skrive at de i disse tilfælde kan sættes ud med dags varsel?
Og vil ovennævnte være lovligt?
13/8 '15 22:24
Bjarke
For at kunne ophæve lejekontrakten ved manglende betaling af husleje eller aconto beløb for f.eks. vand, varme og el kan det først ske efter du har givet en advarsel om at lejekontrakten bliver ophævet.

Du kan læse mere om betingelserne for at ophæve en lejekontrakt på http://www.mbbl.dk/bolig/private-udlejningsboliger/opsigelse-og-fraflytning

Hvis du er bekymret for, om parret kan betale husleje og aconto beløb til forbrug, kan du overveje om det er det rigtige par du udlejer til.

Sekundært kan du kræve op til 3 mdr's husleje forudbetalt for at sikre, at du får den husleje du er berettiget til.

Det kan du læse mere om på http://www.mbbl.dk/bolig/private-udlejningsboliger/depositum-og-forudbetalt-leje
13/8 '15 22:26
Bjarke
Det er i øvrigt også værd at notere sig, at du ikke selv kan sætte dine lejere på gaden. Det skal du have kongens foged til. Dvs. at det bliver til en sag for for fogedretten.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet KASPER?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom