Hvor meget har udlejer ret til at tage fra depositumet?
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Hvor meget har udlejer ret til at tage fra depositumet?
Boliger.dk - Hvor meget har udlejer ret til at tage fra depositumet?
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et sprgsml

Kontakt Boliger.dk

Hvor meget har udlejer ret til at tage fra depositumet?

20/12 '17 17:26
Katrine
Hej,

Jeg fraflyttede d. 30/10-17 mit daværende lejemål.


Jeg havde boet der begrænset i 2 år. Lejligheden var en 1-værelses på 46kvm, med køkken i samme rum.

Da jeg flyttede ind i lejemålet, betalte jeg henholdsvis 3 måneders depositum og 3 måneders husleje. I alt 46.200 kr.

De sidste 2 måneder betalte jeg ikke husleje, så dem har de selvfølgelig fratrukket.

Jeg gennemgik en flyttereport med dem da jeg flyttede ud, hvor vi skrev ned at der skulle males og gulvene skulle let slibes ellers var lejligheden i fin stand.


Jeg har nu efter 2 måneder endelig modtaget en flytteopgørelse, hvor de skriver jeg skal have 12.500 kr. tilbage.

Kan det virkelig passe at de har brugt 15.000kr. på at male og let slibe gulvene i en 1-værelses lejlighed?

Er der noget jeg kan gøre som lejer? Evt. kræve at se regningen på fra de håndværkere de har brugt?

Hilsen den fortvilede udlejer
17/1 '18 13:47
Muhammed Agar
Hej Katrine

Idet vi ikke kender til den konkrete lejekontrakt eller synsrapporten bliver svaret mere generelt.

Der kan i visse lejekontrakter være indskrevet, at det alene er momsregistrerede håndværkere, der må udføre istandsættelsesarbejdet i lejemålet. I visse tilfælde vil der endda være givet en rettighed for udlejer til at anvise, hvilken håndværker der skal benyttes. Dette kunne måske være tilfældet her.

Idet man som lejer underskriver en synsrapport, så har man indvilget i at bekoste de oplistede arbejder. Man kan til hver en tid anmode udlejer om at fremvise dokumentation for det udførte arbejde, dette kunne f.eks. være tilbud eller faktura efter arbejdet er udført.

Såfremt man som lejer har underskrevet synsrapporten og udlejer har anvist håndværkerne, der skulle udføre arbejdet, og det tilbageholdte beløb og det udførte arbejde stemmer overens, så vil man som udgangspunkt ikke kunne rette et krav mod udlejer vedr. det tilbageholdte beløb i depositummet.

Er du alligevel i tvivl, kan du rette henvendelse til dit lokale huslejenævn gennem kommunen, hvorefter de har mulighed for at føre en sag for dig, såfremt det betalte beløb ikke er korrekt.”

Hilsen
Muhammed
Boligadvokat24
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, når der er nye indlæg i denne tråd.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet VIGGO?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom