Kan de "smide os ud" 14 dage før planlagt fraflytning?
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Kan de "smide os ud" 14 dage før planlagt fraflytning?
Boliger.dk - Kan de
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Kan de "smide os ud" 14 dage før planlagt fraflytning?

15/1 '15 18:59
Andrea
Godaften

For at gøre en lang historie kort flyttede vi ind i et lejehus hos en privat udlejer i oktober 12, vi lejede huset for en periode på 2 år med kontrakt, efter de to år var gået blev vi enige med udlejer om at vi kunne blive (3 måneders opsigelse fra vores side, og omvendt) men der blev ikke lavet nogen ny kontrakt.
Vi opsiger så lejemålet d. 30/10/14 altså til d. 31/01/15.
Vi modtager så dagene før jul et brev om at vi skal være ude d. 17/01/15, da de skal bruge 14 dage til istandsættelse.

Så er mit spørgsmål, kan de "smide os ud" 14 dage før planlagt fraflytning? Er der nogen der ved det, gerne hvordan reglerne evt. juridisk forholder sig?

Jeg har meldt mig ind i LO men de er ret svære at få fat på, så jeg har ikke fået besvaret mit spørgsmål, jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
18/1 '15 20:49
Morten
Hej Andrea

Det mener jeg faktisk godt at man kan ja, hvis det står i kontrakten. Der er flere almene boligselskaber der kører på den måde, netop fordi det tager tid at skulle istandsætte lejligheder, til en ny lejer. Men det skal selvfølgelig stå i den oprindelige lejekontrakt. Det er selvfølgelig det i lejekontrakten parterne skal holde sig til.

Så på den måde, altså hvis det står i kontrakten, så smider de Jer jo egentlig ikke bare ud 14 dage før. Men smider Jer ud efter aftalen. Men jeg kender jo ikke Jeres kontrakt. Men så var tanken vel egentlig oprindeligt bare at man jo så lejede lejligheden med udgang 14 dage efter I ønsker at fraflytte :)

Pøj pøj med det.

Mvh.
Morten
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet VIGGO?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom