Forlængelse af lejekontrakt
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Forlængelse af lejekontrakt
Boliger.dk - Forlængelse af lejekontrakt
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Forlængelse af lejekontrakt

26/1 '15 19:39
Lida


Jeg lejer min ejerlejlighed ud, på grund af faldende priser har jeg valgt at leje den ud i stedet for at sælge den med tab, min lejer har snart boet i den i 2 år og ønsker at leje den 2 år mere, kan jeg gøre dette uden problemer hvis vi skriver en ny tidsbegrænset leje kontrakt.
PÅ forhånd tak for hjælpen
Lida Krarup
4/2 '15 10:39
Morten
Hej Lida

Da den nye lejelov ikke er blevet vedtaget endnu, så vil du efter den gamle lovgivning stå en del dårligere hvis du genudlejer. Specielt hvis du har dit eget sted hvor du bor i dag. Da et huslejenævn vil kunne vurdere at lejer har mere behov for boligen end du har, og kan derfor ophæve tidsbegrænsningen. Og så står du med en kontrakt med uopsigelighed. Træder den nye lovgivning i kræft, har du dog mulighed for at opsige lejer med 1 års varsel, men så SKAL du også selv flytte tilbage(og igen kommer det jo til at være afhængig af hvad præcis der kommer til at stå i den nye lejelov.

Hvor mange sager der bliver dømt "uden tidsbegrænsning" har jeg ikke kendskab til da jeg ikke er advokat. Men jeg ville være påpasselig. Men ofte er udlejning et tillidsspørgsmål på grund af den danske lovgivning. Ot hvis du har et godt forhold til lejer, I stoler på hinanden og overholder aftaler, så kan man jo lave alle de aftaler man vil. Men i forhold til lovgivningen, står lejer bare stærkere.

For at tage et eksempel, har jeg en gammel kammerat, som mener en aftale er en aftale, så selv om han har betalt for meget i leje, så mener han jo at han selv har aftalt det, og det var de than kunne få, så sådan var det.
Men i dag bliver der på de fleste uddannelsessteder opfordret til at de unge går til huslejenævnet hver gang der er noget hvor lejer kan spare penge ved at tvinge lejen ned, og generelt få nogle bedre vilkår, som kan gennemtvingens på grund af reglerne på området. Der for er det jo helt op til hvem man er som person, i forhold til hvordan man er som lejer...

HÃ¥ber du kunne bruge det.

Mvh.
Morten
5/2 '15 13:13
Lida
Hej Morten
Mange tak for svaret .
Hvad hvis lejer flytter 1-2 måneder og derefter lejer lejligheden igen ville det så være ok ?
Mvh
Lida
4/3 '15 14:17
Morten
Hej Linda

Så lige tilfældigvis at mange af mine indlæg er blevet besvaret(jeg får ikke mails af en eller andet grund). Så nu får du lige et forsinket svar.

Det burde ikke gøre nogen forskel om lejer er ude i 0 måneder, 2 måneder eller 1 år, så vidt jeg ved. Jeg ville være meget påpasselig med at leje ud af flere omgange. Så skulle du hellere have lejet den ud i 3 eller 4 år, i første omgang, men det er jo ikke altid at man ved hvad fremtiden bringer. Men det du har gang i lægger meget op til at lejer kan kræve uopsigelighed. Og lige PT er lejlighededer med uopsigelig lejer = udlejningsejendom næsten halvt så meget værd som en uden lejer :) Var selv for et par måneder siden ude for at kigge på en tvangsauktion hvor netop det var tilfældet... så pas på :)

Mvh.
Morten
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet ULRIK?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom