Tilbagebetaling af depositum
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Tilbagebetaling af depositum
Boliger.dk - Tilbagebetaling af depositum
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Tilbagebetaling af depositum

23/7 '15 11:56
Sophie
Jeg bor til leje, privat. Har inbetalt 15000kr i depositum, jeg flyttede ind d 15/2 2015 og har den nye bolig fra d 15/10 2015.men fordi jeg først kunne sige op pr d første har jeg huset til den 1/11 2015. I min lejekontrakt står der at huset skal males af en professionel maler ved fraflytning. Jeg har passet godt på tingene og spartler selv hullerne efter billeder. Hvor meget kan udlejer forlange der skal males, efter så kort tid ??
Det skal siges at udlejer havde lovet at lave haven i april, men det skete først da jeg sagde op og den nye lejer er en yngre model end jeg.
14/10 '15 2:08
Morten
Hej Sophie

Det er lidt siden du har skrevet. Men da der ikke er andre der har svaret dig, giver jeg dig lige min vurdering.

Normal vedligeholdelse som maling, er der efter hvad jeg ved, ikke nogen grænser for. Og hvis det står i kontrakten, er det jo en aftale i har om at det er sådan det er. I almene boligforeninger er det ikke unormalt at der skal betale for maling og slibning efter bare 3 måneders beboelse. Og nok også kortere tid... så det er nok svært at komme uden om. Specielt fordi det jo så heller ikke er muligt for udlejer at skrive i den nye lejekontrakt at det står nymalet mm. og skal afleveres i samme stand. Men du kan jo prøve at tage en snak med udlejer om du måske så eventuelt kan få lov til bare at male det selv. For i princippet er der ikke noget i vejen for at udlejer tager, lad os sige 10.000,- for maling, hvis det er det en prof. maler ville tage, men så bare maler det selv og betaler realkreditinstitut med resten af pengene :)

Jeg tror desværre ikke du får så meget ud af det med haven... det er nok lidt mere kompliceret.

Håber det kunne hjælpe, selv om det nok ikke var det svar du håbede på :-S
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet ULRIK?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom