Hovedmåler / bimåler
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Hovedmåler / bimåler
Boliger.dk - Hovedmåler / bimåler
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Hovedmåler / bimåler

18/1 '15 21:15
Katja
bor til leje i en privat ejendom hvor udlejer bor på 1 sal og jeg lejer lejlighed i stueplan. Jeg har både hovedmåler og bimåler til el i min lejlighed. Han har ikke nogen måler så han må aflæse i min lejlighed. Er det helt ok?
19/1 '15 21:45
Morten
Jeg kan ikke umiddelbart se noget problem i det. Det vigtigste er at der er en bimåler der der måler dit forbrug. Så er resten af forbruget jo så bare udlejers. Eller omvendt alt efter hvor bimåleren måler på (så kan der måske være noget med at der tælles for ting uden for dit lejede område.

Men er det fordi du har et problem med det? Det lyder bare i mine øre som en spøjs ting at blive "oprevet" over :) En hovedmåler sidder jo nu engang hvor den blev installeret i starten(Så kan man betale mange mange penge for at få den flyttet... men det gøres meget sjældent med mindre man er "dum" eller ønsker at lave badeværelse der hvor hovedmåleren er, hvilket er dumt ikke at flytte den så :O) ) Men en bimåler er som oftest den nemmeste måde at måle forbrug på, oftest er de mindst lige så gode/præcise/stabile som hovedmåleren. Hvis jeg var dig ville jeg nok mere glæde mig over ikke at skulle betale 648,-/år i netabonnement. Eller i hvert fald slipper med halv pris(eller i forhold til hvor stor din andel af elforbruget er), da I jo er 2 lejligheder om at dele det. Så det er da værd at tage med :)

De bedste hilsner
Morten
7/2 '15 1:10
Donna
det er mig der skal betale efter hovedmåler
7/2 '15 1:13
Donna
og er derfor i tvivl om det så er mig der betaler el i udhus/skur hvor der står hans fryser og en tørretrumbler
4/3 '15 14:11
Morten
Det er jo svært at sige, når man ikke kan se hvad bimåleren fører til. Tommelfingerreglen er jo så i dit tilfælde at de ledninger som kører fra bimåleren betaler han for, og resten betaler du for.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet KASPER?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom