Juridisk rådgivning
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Juridisk rådgivning
Boliger.dk - Juridisk rådgivning
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Juridisk rådgivning

25/4 '16 16:33
Kirsten Ebbesen
Min mor bor til leje i et rækkehus. Den 26.12 trængte der vand ind i huset - området hvor huset ligger blev oversvømmet.Efter megen debat fik vi besked på at huset ville blive tømt på foranledning af boligforeningen og min mor ville blive genhuset. Udgiften ville boligforeningen tage sig af - stormrådet og min mors indboforsikring skulle dække hvilket de ikke ville og stadig ikke vil.
Efter godt 3 måneders genhusning er min mor nu tilbage - hun er i firserne - lider af KOL og ville ikke kunnet have flytte tilbage selv - 52 kasser leveret foran huset - møbler stillet ind som de stod.
Nu oplyser boligselskabet så at det har været meget dyrt for dem og hvis vandet igen trænger ind vil der ikke være hjælp fra stormrådet og dermed ingen hjælp til beboerne. Ingen vil åbenbart sikre boligerne. At beboerne i 8 huse skal leve med den usikkerhed kan de ikke tage sig af.
Findes der et sted hvor vi kan bede om juridisk hjælp og/eller rådgivning.
25/4 '16 20:09
Morten
Hej Kirsten

Det lyder som en træls historie. Prøv at google retshjælp. Der er forskellige tilbud alt efter hvor du bor, hvor man typisk kan få gratis juridisk rådgivning. I nogle tilfælde kommer det dog an på om man har for høj indtægt. Men google er din ven :)

HÃ¥ber I finder ud af det.
30/11 '16 13:43
Jonas Kofoed
Lyder som en lidt kedelig situation! Har selv søgt juridisk hjælp hos en boligadvokat men dette var da jeg skulle sælge min gamle lejlighed, mindes jeg gjorde brug af https://www.boligadvokat24.dk/, det er dog er ved at være et par år siden og ved ikke om de kan hjælpe omkring forsikring etc. Men ellers må en hurtig google søgning være vejen frem.

/Jonas
6/1 '17 11:11
Maria Wenzel
Prøv at kontakte din lokale retshjælp. De kan hjælpe jer med de muligheder I kan gøre brug af og om der er noget at gøre.

Normalt vil det altid være boligforeningen, som er ansvarlig for de skader som opstår, udover på personlige ejendele (indboforsikring er det eneste, som her kan dække) og at de ligefrem afskriver sig ansvaret på forhånd lyder meget mærkeligt i mine ører.

Held og lykke.

mvh. Maria wenzel sørensen
9/2 '17 10:58
Lars Jensen
Du kan prøve at henvende dig til Lejerens Frie Retshjælp www.lejerens-fr.dk som er en frivillig forening der yder juridisk rådgivning indenfor lejeloven
19/5 '21 14:10
Ole Lund
Jeg kan anbefale at du tager fat i advokaterne fra https://www.advokatgruppen.dk.

De har en specialhjemmeside, som hedder https://www.husadvokaten.com, hvor de giver gode juridiske råd. De tager ikke noget for, at man ringer og spørger.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet VIGGO?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom