Vandafledningsbidrag (kloakbidraget) parcelhus, §3
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Vandafledningsbidrag (kloakbidraget) parcelhus, §3
Boliger.dk - Vandafledningsbidrag (kloakbidraget) parcelhus, §3
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Vandafledningsbidrag (kloakbidraget) parcelhus, §3

24/6 '12 14:34
TribleJ
Jeg har beboet et ny parcelhus i ca 2 år, vi har indgået en "lejekontrakt for beboelse" typeformular A, 8 udg.

I løbet af foråret 2012 kom der pludselig en regning som skulle dække vandafledningsbidrag. En fejl fra Vejle Spildevand har medført at man i flere huse ikke har fået opkrævet vandafledningsbidrag,i vores tilfælde ca. 1 1/2 år.

(I betalingsvedtægten for Vejle spildevand står der utvetydig at det er ejer der skal opkræves for afledningsbidraget.)

I lejeaftalen er der specifiseret i §3: varmebidrag, vandbidrag, antenne bidrag og udgift til beboer repræsetation men altså ikke vanafledningsbidrag. I det individuelle tillæg står der at lejer skal selv afholde alle udgifter til forsyningsselskaber herunder varmebidrag, vandbidrag, Antennebidrag og beboer repræsentation.

I §3 står der endvidere at i lejen indgår skatter og afgifter.

Afledningsbidraget er jo ok udgifter,at jeg skal betale - troede blot at det var indregnet i huslejen.

Vejle spildevand har erkendt at de skal opkræve beløbet hos ejer = udlejer

Men skal jeg nu til at betale for vandafledningsbidrag her 11/2 år efter jeg er indflyttet. Jeg har betragtet spildevandsbidraget som en slags skat, den er jo også tidligere blevet opkrævet over ejendomsskatte billetten - med det synspunkt, så er den jo indeholdt i huslejen.

Udlejer mener selvfølgelig at jeg skal betale.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet KASPER?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom