§ 11 i min lejekontrakt - Hvem skal bevise hvad...?
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > § 11 i min lejekontrakt - Hvem skal bevise hvad...?
Boliger.dk - § 11 i min lejekontrakt - Hvem skal bevise hvad...?
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

§ 11 i min lejekontrakt - Hvem skal bevise hvad...?

14/3 '14 14:18
Lotte
Jeg bor i dag i en 1-værelses lejlighed, hvor der i § 11 står at lejligheden kun må beboes af én person.
Min datter på 15 år bor i perioder hos mig, da hendes far er flyttet til en anden by. Hun har ikke adresse hos mig.
Nu har jeg fået et brev hvor min udlejer skriver, at han er bekendt med at lejligheden i perioder beboes af mere en én person, hvilket er i strid med min lejekontrakt og han vil derfor sætte min husleje op.
Kan jeg blive opsagt på baggrund af dette og hvem har i så fald bevisbyrden?
Skal jeg blot acceptere stigningen?
20/5 '14 12:04
Morten
Hej Lotte.

Hvis det er er aftalt i lejekontrakten at der kun må bo en person i lejligheden, vil jeg klart mene at udlejer har ret til at smide dig ud. Nu skal der jo ikke så meget til at bevise at der bor en anden...(det kan bare være et par billeder med at barn der går ud med skoletaske, en nabo der siger hvordan det forholder sig... eller noget i den stil), så jeg ville klart anbefale at finde en anden løsning. Enten et andet sted at bo, eller hvis udlejer faktisk er villig til at tillade det, så acceptere end huslejestigning. Det er vel også meget fair, hvis der bor flere mennesker end det aftalte, da forbruget også tilsvarende er højere. I mange foreninger er det faktisk ikke tilladt at bo flere en en person eller en voksen per antal værelser i lejligheden.

Men jeg vil anbefale dig at tage en snak med din udlejer og se om du ikke kan finde en fornuftig løsning som I begge kan leve med. På den måde kan du både bo mere trygt, uden frygt for at blive sat på gaden. Frem for en lidt halvfusket løsning med at snyde udlejer. Det skaber kun dårlig relation til udlejer, og ender typisk med frustrerende kampe hvor ingen parter rigtig vinder andet end hovedpine :) Men ellers kontakt en boligadvokat som vil kunne fortælle dig hvordan sager typisk falder ud i sådanne sagsanlæg.
Men held og lykke med det.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet ANDERS?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom