Hvornår må jeg benytte min bolig hvis lejer ikke vil betale husleje ?
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Hvornår må jeg benytte min bolig hvis lejer ikke vil betale husleje ?
Boliger.dk - Hvornår må jeg benytte min bolig hvis lejer ikke vil betale husleje ?
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Hvornår må jeg benytte min bolig hvis lejer ikke vil betale husleje ?

2/1 '15 15:38
Anette FO.
Hej. Jeg har en lejelighed i mit hus, som er udlejet til et tidligere vennepar, desværre har vi aldrig skrevet kontrakt , og der har været en masse problemer med dem. Nu har jeg så fået afvide af omveje, at de flytter her den 15/1, altså om 14 dage, jeg ved de har skiftet adresse pr den 15/1, og de har derfor valgt at de ikke vil betale husleje den sidste mdr, plus de selvfølig ikke vil overholde opsigelses aftale eller andet aftalt, mit spørgsmål er så hvornår må jeg gå ind i min bolig, jeg er jo ikke sikker på hvornår de har tænkt sig at fraflytte helt, jeg er ret sikker på at de ikke kommer og aflevere nøgler, hvilket også er lige gyldigt, da vi har samme nøgle til hele huset, og der vil blive skiftet låse når de er væk, er ret sikker på de hverken gør rent eller andet, så er jo meget spændt på hvilket hus jeg kommer ind i. De mener jo at de har boligen frem til 1 juli, da der jo i følge lejeloven er 1 års opsigelse når der ikke er kontrakt på, så skal jeg vente til juni når de har skiftet adresse og ikke vil betale mere eller hvordan står jeg lige ?
På forhånd tak.
Mvh Anette
18/1 '15 21:05
Morten
Hej Anette

Hvis jeg var dig ville jeg nok gå efter at sende dem rykkerskrivelserne på de regninger de ikke har betalt. Der kan du tillade dig at lægge et rykkergebyr på. Hvis de ikke betaler, har ret til at opsige dem efter nogle andre regler, og meget kort varsel(det vil jeg anbefale dig at læse lidt på, det kan du finde i huslejelovgivningen) Men det kan stadigvæk tage noget tid, da du i princippet kan komme ud i en inkasso-sag og skal have fogeden ind over.

Jeg ville nok prøve at kontakte en advokat i dit tilfælde, da det ikke er så lige til. Evt. kan du prøve at søge hjælp hos Københavns retshjælp hvis du har lav indkomst, eller SAPU(det koster dog penge, men er nok det værd for dig)

Mvh.
Morten
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet KASPER?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom