Fraflytning
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Fraflytning
Boliger.dk - Fraflytning
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Fraflytning

1/1 '16 13:04
Henrik
Jeg har boet til leje i et bofællesskab i Århus men har for nyligt købt min egen lejlighed. Vores kontrakt er lidt speciel (gammeldags), idet alle bofællesskabets beboere underskriver en fælles kontrakt, og når nye beboere flytter ind, bliver der lavet en allonge. Når man flytter ud er der 3 måneders opsigelse, og man får sin del af depositummet overført fra den nye lejer.

Huset, jeg boede i, fik ny ejer, imens jeg boede der, og han vil gerne have lavet kontrakten om, så der er én kontrakt pr. værelse. Da jeg flyttede ud, så han sit snit til at forsøge, men da de nuværende beboere mente, vilkårene var for dårlige, satte de sig imod. De meldte sig ind i LLO og fik trumfet igennem, at de blev på den gamle.

Jeg har tre måneders opsigelse, og jeg sagde mit værelse op til d. 1. November. De nuværende beboere sagde, at de ville finde en ny lejer til d. 1. December, men på grund af ovenstående konflikt lod det sig imidlertid ikke gøre. Jeg var heldig at finde en til fremleje over December, og d. 16. December fik jeg at vide, de havde fundet en ny lejer til d. 1. januar. Jeg skrev derfor til dem d. 30. December for at høre, om jeg kunne regne med en tilbagebetaling af mit depositum i begyndelsen af det nye år men får det svar, at da de ikke har kunnet få fat på udlejer, bliver jeg nødt til at betale leje for den næste måned også (udlejer skal godkende den nye lejer). Jeg ringer til udlejer og får fat på ham på 2. forsøg, og han siger, han ikke er forsøgt kontaktet med andet end en SMS, som han ikke forstod som noget, han behøvede at melde tilbage på.

De nuværende beboere har nu fået fat i den lejer, de gerne vil have ind, og han kan nu flytte ind til d. 15. januar. De nuværende beboere mener, jeg skal overføre for hele måneden, og siger at jeg vil få tilbagebetalt halvdelen af den nye lejer.

Mine spørgsmål er som følger:
1) Så vidt jeg ved, har udlejer en pligt til så hurtigt som muligt at finde en ny lejer, men gælder det også med den kontrakt, jeg er bundet under? Udlejer er jo i princippet ligeglad med om der bor 3 eller 4 personer, så længe han får sine penge. Det er ikke svært at finde lejere i Århus, og jeg har flere kandidater der ville kunne flytte ind i dag.

2) Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er i strid med den beboer i bofællesskabet der står for kontakten med den nye lejer (det er vist hans kammerat der flytter ind), og jeg stoler derfor ikke på, at jeg får pengene tilbage for halvdelen af måneden, hvis jeg betaler ekstra. Kan han kræve, jeg betaler for sidste halvdel af måneden allerede nu?

På forhånd tak for hjælpen.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet PIA?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom