Kan man modtage en lejekontrakt med tidsbegrænset bolig uden at være informeret om det inden?
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Kan man modtage en lejekontrakt med tidsbegrænset bolig uden at være informeret om det inden?
Boliger.dk - Kan man modtage en lejekontrakt med tidsbegrænset bolig uden at være informeret om det inden?
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Kan man modtage en lejekontrakt med tidsbegrænset bolig uden at være informeret om det inden?

9/1 '16 12:53
Mikkel Larsen
Hej jeg har sammen med min kæreste søgt en lejlighed igennem ungdomsboligaarhus, i en nyopført bolig, hos Brabrand boligforening. Da vi blev tilbudt boligen fik vi Intet at vide omkring at boligen skulle være tidsbegrænset. Så vi tog det som en selvfølge at vi kunne have boligen ubegrænset. Jeg siger derfor min lejlighed op, så vi kan spare en måneds husleje. I går modtog vi så lejekontrakten, og der stod til vores store overraskelse, at:

Lejemålet ophører senest d. (Gælder kun for ungdomsboliger) d.1/8/2016.

Dette kunne vi ikke rigtig få til at passe, og vi tænkte at det næsten måtte være en fejl, fordi det lyder mærkeligt at tilbyde en helt ny ungdomsbolig, for 6 mdr.

Er der nogen der ved om det virkelig kan passe man bare kan love "guld og grønne skove" og at det så pludselig er tidsbegrænset i et halvt år?
Mvh mikkel Larsen

9/1 '16 14:47
Bjarke
Det er ganske normalt, at ungdomsboliger udlejes på en tidsbegrænset lejekontrakt, da de, i langt de fleste tilfælde, kun udlejes til folk under uddannelse. Derfor er lejekontrakten tidsbegrænset til uddannelsens udløb.

Især i de store studiebyer som Aarhus, Aalborg, Odeense og København, hvor der er stor efterspørgsel på billige lejeboliger til studerende, vil lejekontrakterne på ungdomsboliger være tidsbegrænset og kun blive udlejet til folk der er under uddannelse.

Så jeg tænker, at baggrunden for den korte lejeperiode er, at du eller I afslutter uddannele til sommer og I derfor ikke længere er berettiget til at leje en ungdomsboliger efter 1. august.
9/1 '16 15:58
Mikkel larsen
Hmm nej, det er det desværre ikke. Jeg er førsteÃ¥rs studerende, og min kæreste er ikke begyndt at læse endnu. Men det kan være fordi det er lavet pÃ¥ hendes konto, og de tror hun ikke læser eller sÃ¥dan noget. Det kunne man da lidt hÃ¥be 😄
16/1 '16 2:13
Morten
Hej Mikkel

Jeg er ret sikker på at der ikke findes steder hvor man har krav på at få ubegrænset leje. Et huslejenævn kan dømme det, men det er en hel anden ting, og har ikke umiddelbart noget med Jeres sag at gøre.

Enten er det en 6 måneders prøveperiode, hvor efter I mulighvis kan få lov til at forlænge. Ellers er det fordi I bare ikke har aftalt noget. Det nemmeste at gøre i denne situation, er nok bare at spørge dem. Hvem ved, det kan være at de vil ændre i kontrakten.

Mvh.
Morten
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet SVEND?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom