Leje af bolig
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Leje af bolig
Boliger.dk - Leje af bolig
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Leje af bolig

11/10 '17 19:45
Stefan
Hej!

Mit spørgsmål går på leje af erhvervsejendom. Hvis man bliver tilbudt et erhvervsleje til at bo i, hvilket vil sige man som studerende ikke kan få indbosforsikring som almindelig lejer, men skal i stedet reigstreres med cvr-nr. og en masse andet jeg ikke har forstand på. Hvad hæfter man præcis for ved en evt. brand eller sprunget vandrør uden en forsikring? Er det kun eget inventar som seng, sofa, tv osv. eller hvordan?
11/10 '17 20:13
Bjarke
Det er ikke svaret på dit spørgsmål, og så alligevel:

Du kan ikke bare oprette en virksomhed, for at leje en bolig af den simple grund, at du skal have en indtægt i virksomheden, eller en reel forventning om at den kommer at få en indtægt, og den skal give eller have en realistisk forventning om at give overskud. Det kommer den aldrig til, hvis du blot opretter den for at kunne leje en bolig, for så har den kun én post på budgettet; udgiften til din husleje.

Med andre ord, er erhvervslejemål rettet mod ekisterende virksomheder der f.eks. har ansatte der skal indkvarteres. Ikke studerende i bolignød.
11/10 '17 20:28
Stefan
Tror jeg har formuleret mit spørgsmål forkert.
Lejetmålet er indrettet som 2 værelses bolig. Nyt køkken og gulv samt badeværelse. Udlejer vil have lejer som skal bo der. Mit spørgsmål er, hvad man som lejer hæfter for, hvis man ikke har forsikring. Er det kun eget inventar man har ansvar for, eller kan man stå tilbage med en kæmpe gæld, fordi man skal hæfte for hele bygningen ved evt. brænd eller vandskade?
11/10 '17 20:30
Stefan
Er helt med på, at det reelt ikke er beregnet til bolig.
30/11 '17 23:16
Morten
Hej Stefan

Altså umiddelbart vil jeg mene at du vil hæfte for alt, altså hvis brand eller vandskade starter hos dig. Desuden er det selvfølgelig ikke tilladt at bebo arealer med erhvervsstatus. Men hvis der er bad, køkken og værelser egnet til beboelse, ville jeg da anbefale at udlejer prøver at få det konverteret til beboelse, hvilket burde være realistisk (med mindre selvfølgelig at det er kælder).

Hvis det er fordi at udlejer kun vil udleje til "virksomhed", er det noget helt andet, og et forsøg på at komme uden om lejelovgivningen.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet LONE?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom