Min lejer har tilbageholdet en husleje i 4 mdr.
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Min lejer har tilbageholdet en husleje i 4 mdr.
Boliger.dk - Min lejer har tilbageholdet en husleje i 4 mdr.
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Min lejer har tilbageholdet en husleje i 4 mdr.

19/6 '18 13:13
Mussi
Jeg har en lejer som skal fraflytte den 1 juli i årl. Han har valgt at betale halv husleje, siden april. Hun har truet via sin advokat med at sende sagen i huslejenævnet. Jeg har sagt hende op og nu har jeg en fogedretssag mod hende i denne mdr. Da han alligevel flytter er det at skyde kanoner med gråspurve. Han startede med at via sin advokat at sende mig et krav på 72.000, min advokat mener ikke hun kan få medhold i sin sag mod at få returneret 72.000 i huslejenævnet.
Spørgsmålet er om jeg skal lade være med at lave et forlig og opkræve hende den tilbageholdte husleje, i depositumet, som er på 18.000 kr. og hun skylder mig 12.000 kr, han får 6.000 kr og der er fred på for min side.
Men det kan jeg vel kun, hvis jeg siger nej tak til forliget ?
Problemet er at hun kan gå i huslejenævnet igen.
5/7 '18 23:54
Morten
Altså til at starte med kan et huslejenævn "kun" nedsætte lejen til det som de mener burde være lejen, og du skal så refundere med 12 måneders tilbagevirkende kraft. For mig lyder det som om lejen har været 6.000.- hvis det er en 60kvm. lejlighed ville huslejenævnet sikkert godkende noget lignende 3500,- hvorfor du maks skal tilbagebetale 12x2.500 = 30.000,- hvor de 500,- der så mangler at betales trækkes fra. Så i alt 28.500,- Det er selvfølgelig et skøn, ud fra jeg intet mere ved end hvad du har skrevet. Men mener bare at 72.000,- lyder af meget.

I første omgang forstår jeg ikke lige hvorfor at advokaten forlanger at få 72.000,- I har jo ikke engang kørt den i huslejenævnet, eller har I? Hvad siger din egen advokat, som du jo åbenbart har hyret...

Jeg ved ikke om jeg har fået helt styr på hvem "han, hun, hende" er, da det lyder til at være en og samme person. Men jeg skal i hvert fald vide lidt mere for at kunne give en anbefaling. Jeg kender heller ikke dit forhold til lejer, men det kunne lyde til at være blevet lidt anspændt.
29/1 '19 19:29
Bente Jensen
Det er muligt det ikke er relevant længere, men du bør nok få hjælp til din udlejning og til at håndtere sagen med lejer hos https://sapu.dk
SAPU rådgiver private der udlejer bolig og kan hjælpe med alle typer af tvister med lejer.
29/1 '19 19:29
Bente Jensen
Det er muligt det ikke er relevant længere, men du bør nok få hjælp til din udlejning og til at håndtere sagen med lejer hos https://sapu.dk
SAPU rådgiver private der udlejer bolig og kan hjælpe med alle typer af tvister med lejer.
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet LONE?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom