Lejekontrakt - Opsigelse
Boliger.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, vise relevante reklamer og brugerstatistik. Nogle af disse data bliver delt med sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Hvis du fortsætter med at bruge Boliger.dk vil det ses som en accept af disse cookies. Få flere oplysninger. OK, det er forstået..
  Du er ikke logget ind. Log ind eller opret din egen gratis boligannonce.
Du er her: Forsiden af Boliger.dk > Forum > Jura > Lejekontrakt - Opsigelse
Boliger.dk - Lejekontrakt - Opsigelse
Opret annonce Boliger til leje Lejebolig søges Boliger til salg Køberkartotek Bytte bolig Forum
Forumoversigt

Opret et spørgsmål

Kontakt Boliger.dk

Lejekontrakt - Opsigelse

6/1 '11 23:17
Pernille
Vi står for at skal leje en bolig, men er nu i tvivl om hvad der sker, hvis udlejer dør (Der er i vores tilfælde tale om en ældre udlejer). Skal vi fraflytte eller kan der i kontrakten laves en klausul, så vi kan blive i huset?
6/1 '11 23:35
Bjarke
Disse råd til andre i lignende situationer, burde give dig en god indikation af hvad der kan ske, hvis jeres udlejer dør.

http://www.bolighandel.eu/Default.aspx?ID=915&PID=1615&M=NewsV2&Action=1&NewsId=164&currentPage=48

http://www.juraeksperten.dk/opsigelse_fra_arvinger.html
11/1 '16 10:06
jan
Vi har lejet et hus af en ældre udlejer (76) og er interesseret i hvilke rettigheder vi har, når/hvis udlejer dør.
Bliver vi automatisk opsagt af boet/skifteretten med et års varsel?
Eller er det arvingerne der kan opsige os med et års varsel?
vi har en Labor typeformular A, 7. Lejekontrakt
16/1 '16 2:26
Morten
Hmm Pernille... altså hvis nu ejeren dør, så er det vil ualmindeligt fair og menneskeligt hvis arvingerne får lov til at bestemme som normalt. Så de ikke hænger på en lejebolig de ikke har nogen jordisk chance for at gøre noget ved, eller dele boet op. hvis nu I skulle lave en fair løsning, så var det måske at spørge om I ikke kunne få en forkøbsret ind, sådan at I skal have tilbudt boligen før den bliver solgt til anden side...? Synes det lyder lidt grotesk at skulle spekulere i at leje hos ældre og kræve ret arv. Husk lige at familien også er mennesker, og hvordan I selv ville have det hvis der var noget der gjorde det samme ved Jeres familie... siger det bare. Ved godt at mange lejere er desperate efter boliger, men der må også være en eller anden form for medmenneskelig forståelse der ude hvis vi skal have vores samfund til at fungere.

Medmenneskeligheden er vejen frem hvis vores samfund skal kunne overleve :)

28/2 '18 21:05
Tim Petersen
Hmm Morten, hvis man bor i et hus eller en lejlighed, så vil det være ualmindeligt fair, hvis man har ordnede forhold. Det vil bl.a. sige, at man kan blive boende så længe man opfører sig ordentligt og i øvrigt betaler huslejen til tiden, sådan som man nu forventer.

Jeg vil da ikke fortælle en lille familie med et lille barn, at de skal flytte ud af den lejlighed de har boet i i f.eks. 30 år (og som er barnets eneste minde), at de bare skal flytte, fordi udlejer er afgået ved døden, og hans bør skal have penge her og nu.

Det er jo ikke sådan, at arvingerne ikke får penge... de får jo huslejen, bare ikke retten til at flytte ind i lejligheden.

Så moralsk er det spørgsmål om, at smide folk ud, der har boet der det meste af deres liv, for at gøre plads til arvingerne, der jo nok allerede har et sted at bo.

Det skal jo nævnes, at arvingernes forælder på et tidspunkt har besluttet at leje det ud, med de regler, der nu engang gælder. Vil du tilsidesætte dem?
28/2 '18 21:15
Tim Petersen
I øvrigt, Morten: Du nævner 'medmenneskeligheden'... vil du ikke godt fri mig for den slags?

Det er et af de helt store problemer. Ikke medmenneskeligheden som sådan, men folk, der bruger ordet i alle situationer. 'medmenneskelighed'.

Hvad nu hvis afdøde udlejers børn er multi-millionærer, og familien, der lejer lejligheden er nødt til at flytte deres barn til en anden skole, hvis de skal flytte ud af lejligheden... er _det_ så medmenneskeligt?

Jeg bliver pænt træt af folks misbrug af idiotiske floskler, som f.eks. medmenneskelig, uden de samtidig tænker over, hvad fanden de siger.

Det er det samme shit vi kan læse som overskrifter hver eneste dag i diverse formiddagsaviser.
28/2 '18 21:22
Tim Petersen
Hmm Morten
Du siger:
"Ved godt at mange lejere er desperate efter boliger, men der må også være en eller anden form for medmenneskelig forståelse der ude hvis vi skal have vores samfund til at fungere."

Jeg siger:
Hvis du vil have vores samfund til at fungere, er du sgu nødt til at rette dig efter reglerne, og ikke følelserne.
Ellers får du netop det du vil have:

En stenrig familie, der ejer en lejlighed. Farmand er død. Den fattige familie med et lille barn, der boede i lejligheden, skal flytte, så de stenrige arvinger kan rive lejligheden ned og bygge en parkeringsplads.

Du er desværre ikke et enestående eksempel på naivitet og idioti.

Det er din type der gør, at Danmark er ved at blive invaderet.
7/3 '18 22:36
Morten
Hej Tim

Normalt bruger jeg ikke tid på at besvare indlæg, som ikke giver mening. De du skriver har jo intet med det indlæg fra Pernille, som jeg besvarer...

Du har tydeligvis en beef med en eller anden udlejer fra din fortid, et generelt problem mod folk der udlejer sin bolig af en eller anden grund, eller måske bare rige mennekser. Men i dagens danmark er det nu engang ikke så ofte at enkeltudlejere har noget med stinkende rige mennesker at gøre. Så jeg har nok lidt svært ved at forholde mig til den verden du lever i. Men den lyder meget agressiv og "nationen"-agtig. Og den vil jeg ønske dig held og lykke med. Jeg håber at du enten er eller bliver god til at snakke og løse udfordinger med folk omkring dig, for det er ikke noget jeg lige kan finde ud fra det du skriver.

Men jeg håber du får løst de udfordringer du har, så du kan genfinde tilliden til din omverden. Og ellers vil jeg da bare ønske dig alt mulig held og lykke med på vejen.

Kh.
Morten
7/2 '19 11:35
Lone Hansen
Her er iøvrigt en rigtig god side med en masse information om udlejning og også opsigelse af lejer mv.

https://sapu.dk/blog

4/12 '19 11:35
Hanne Juhl
i princippet kan i ikke siges op , kun hvis arvingerne sælger huset og ny ejer selv skal bebo huset , så er der 1 års opsigelse .. se lejeloven.dk
Skriv dit indlæg her
Vigtigt
Dit indlæg skal være relevant i forhold til det vedkommende der startede tråden gerne vil have hjælp til. Hvis du selv gerne vil have hjælp, skal du oprette din egen, separate tråd.

Hvad er dit navn?
(Vises ved indlæg)
Din emailadresse?
(Vises ikke)
  Send mig en email, nÃ¥r der er nye indlæg i denne trÃ¥d.
Sikkerhedsspørgsmål
(For at undgå spam-indlæg)
Hvad er det sidste bogstav i navnet PIA?
 


Se flere boligannoncer

Mangler vi boligannoncer i dit område? Så skriv dine ønsker i forummet og vi vil gøre vores bedste, for at finde boligannoncer der lever op til dine krav. Vi finder boligannoncer med andelsboliger, lejeboliger og ejerboliger til dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Nye tråde via RSS


© 2006 - 2024 BitnoCom